Monday, March 2, 2009

tips for diet again!!!

uikss...aku kembali ngn new n3 yg lbeh informatif...hukhuk..nway xde la informatif cmne sgt..cuma nye aku nk share ttg tips diet lg mungkin kali nieh lbeh b'kesan..(hua..hua kegilaan aku mencari tips utk diet semakin menjd2!!)

kl n3 sebelom nieh lbeh b'sifat general..hikhik..kali nieh lbeh specific..leh ke cmtuh..??
disbb ketidak buat apaan di offce today(bukn pe tgu supervisor aku xdtg2,dh 2hri die off, igt nk tunjk progress system..tp dh die off pospont la kjp..)bcoz of dats,dh 2hri aku mati kebusanan..ngn keadaan separuh mati tuh,aku pon mula la sesi mencari2 lagik lg tips yg b'guna...mmbr aku yg sorg lg(my practical partner)sebok n giat mencari resepi2 bru utk di test ujung mmgu nieh...see
kami sgt la b'beza...yela yg sowg sebok nk diet yg sowg sebok nk cri resepi bru nk mkn..isk...isk..(cmne tu??)

nway da la 1,2 blogger yg sbnr ny aku xdela knal sgt pown(knl2 dicnie jugk)..
request nk tips or petua utk kecil kn part2 t'tentu dibdn mereka..
sbnr ny kebetualn..pe yg diowg request kn seiring ngn kehendak aku jugk..hikhik..(so smbl menyelam minum air)
WARNING!!!
"all the list of petua nieh..tiada jaminan kesahihan nye...so tuan punya blog xmenanggung if pe2 yg terjd..semua nih di kongsi di laman forum mengikut pengalaman n amlan turun-temurun..so leh m'cuba..xslh mencuba!!"
(p/s:usaha yg diserta dgn niat yg baik..insyallah akn m'buahkn hasill..ok...)

++JOM LAYAN TIPS DIET NIEH++

Mengurangkan buncit
Bagi lelaki yang mengalami masalah perut buncit, anda boleh mencuba petua ini.iaitu ambil sedikit kapur makan dan sebiji limau purut yang telah di perah jusnya.kapur dan limau tadi dicampur dan digaul hingga sebati. Amalkan sapu disekeliling perut sebelum masuk tidur biarkan kering sehingga pagi.

Mengempiskan Perut
Petua yang mudah dan kos yang murah. Anda perlu mengambil limau nipis yang telah dicampur dengan teh tanpa gula untuk tiap-tiap hari kemudian diminum. Amalkan meminum air ini dan insyaallah perut anda yang buncit akan menjadi kempis. Petua ini untuk orang yang tiada mengidap sebarang penyakit. Selamat mencuba

Untuk mengecilkan peha
 rebus cengkih sampai pekat warna (alah mcm warna air teh yang betul2 pekat tu). Lepas tu minum. Amalkan sampai dapat ukuran yang diingini. insyallah, dalam sebulan boleh la dalam 2cm (rasanye laa... tak ukur tapi boleh rasalah) 

so 2 ols of u specially 2 Mr Jon n cik qishie leh la try mencuba nye yee...oppss,silp..kte sma2 mencuba nya!!
yeah!!



No comments: