Friday, May 15, 2009

+kiTa berjaYa kerna MerekA+

alert semua pelajar2 & bekas peljar di Malaysia
esok hari guru atau dlm bhsa penjajah tomorrow is teacher's day!!!
(ewah..harus ke translate.....??)

actually ny nk tggu esok bru publish entry nieh bru la t'rsa kn bahang hri guru tuh..tp memandang kn esok aku da mission yg lbeh pentg..so xdpt rse ny nk publish kn....
(ewah..men mission2 lak kn..??)

xda..esk one of my schoolmate married..so aku kna attend wedding die..dh die jemput..xkn aku wt muka xtaw malu pulak nk g kl owg xjemput....smbil2 tuh leh
 la....ambil berkat owg nk kawen..mne thu kot2 dh pegi t'selisih pulak jodh lak kt citu..hikhik(haishh..xda mkna ny...)

aik..tbe2 malalut ke isu2 len lak kn...isu pasl mmbr aku kawen tu postpone jp..akn dismbung kemudian okeh...now kite focus pada hri guru..yeahh,dlm dunia neh..
semua owg mesti da guru kn?kn?
 aku bangga dilahir kn oleh seowg guru..
(dh mak aku guru..of couse la...)
so enviroment keguruan dan darah pendidik nih dh mengalir dlm tubuh aku...
tp malang nya aku bukan lah pendidik..
tp aku seowg ank yg t'didik...
(cewah..angkt dri sndri pulak...haishhh)
ok2 continue,mama sgt m'impikan aku akn jd pendidk 1hri nt..tp aku sndri pon xpasti
 sma da leh teruskan impian mama ke x...sme2 la kita doakn...amin..
cmna pon atlest dlm fmly aku da lg 2owg insan yg telah menjd guru dgn jaya ny...my sista n my sista in law....wlpon aku xmampu xmenymbung drh keguruan e2 da insan len yg sudi(ewah2..cm sedey lak kn....)

HAPPY TEACHER'S DAY
 to

my beloved mom(Pn Norma bt Che Mat)
my cute sista(Alia Basirah bt Johari)
my lovely sista in law(Nor Izura bt.Mohd Salleh@ Elias)

nway nk jugk wish kt ckgu2 yg penah mendidik aku dri bangku kayu hingga bangku plastik 
(hahhaha...mksud ny dr sekolah rendah smpai sekolah menengah laa..)

SELAMAT HARI GURU

kepada guru-guru di

Sekolah Kebangsaan Bumbung 5,Penang
Sekolah Menengah Kebangsaan Dato'Onn Butterworth,Penang
Sekolah Menengah Pinang Tunggal,Kedah
Sekolah Menengah Teknik Sungai Petani 2,Kedah

dan


 kpd pensyarah2 fakulti 
Sains Komputer & Matematik di UiTM,Perlis
(wlpon xda hri pensyarah tp mereka ttp pendidik yg hebat)

dan 


ckgu sekolah memandu n ckg menjahit...ewah..wlpon mereka bukn diinstitusi pendidikan dan didftar dibwh Kementerian Pelajaran tp mereka ttp guru yg hebat..tnpa mereka sy xmungkin lulus ujian memandu n menjahit dgn kemas...(cewah...xhbis2 angkt dri)

TERIMA KASIH GURU!!!
 



7 comments:

~Cinta Cukulet~ said...

anak cikgu rupanya..selamat hari guru utk mak aqilah :D

♥aQilah♥ said...

.:: ~Cinta Cukulet~::.
yeah..gitu la nmpk nye cik cinta cukulat..hikhik...ok2,nt sy gtaw mama sy yee...

Hhann said...

slmt hari guru to ur mom n my mom..

nway, t amek award kt blog i ukieyh.. here's the url [http://2.bp.blogspot.com/_pDEBdXIImas/Sgi-R3IcoOI/AAAAAAAAAHM/yo9d0RX41Nw/s1600-h/award-MushroomSusu.jpg]

Arni Yusnita Ahmad said...

wah ramainye kaum keluarga yang bekerjaya guru. aha selamat hari guru to all guru in msia.

♥aQilah♥ said...

.::MushroomSusu ::.

thanks..
nt i grab award tu okeh..(^^,)


.::She is a Bubble Machine::.

a'ah mmg ramai pown.e2 bru fmly dekt lom yg jauh2 lg...hikhik

SaRRaFaRysHaALiA said...

mekasih utk wish tuh....

♥aQilah♥ said...

.::SaRRaFaRysHaALiA ::.

hikhik..sma2 kasih!