Showing posts with label merepek. Show all posts
Showing posts with label merepek. Show all posts

Saturday, June 21, 2014

2nd TRIP TO INDONESIA ( BANDUNG & JAKARTA )

Assalammualaikum..

Saya sebenarnya tak boleh nk tido..jd tetiba teringat la dekt blog usang neh...Saya tahu xda siapa pon nk bca..saya thu kalau sy xtulis pon tak da sapa kisah..saya juga tahu kalau hari ni saya update saya sendiri tak tahu bila lg saya akan update lg. Secara jujur mmg xthu nk merapu apa..yelah..tgk jam lah kan..dh 2.33pg..maybe ptg td terover tido sbb letih berpuasa gnti last min jd..tgh2 mlm segar la biji mata neh..Jalan2 bukak hardisk jumpa folder gmbr2 travel... banyak gila gmbar sy pergi travel yg saya mmg tak sempat nk share. Tengah-tengah malam nih syok juga merepek pasal travel.
Jom kita story2 ckit manalah tahu kalau2 boleh dijadikan panduan kan.. Alhamdulillah diizinkan Allah saya telah pon menjejakkan kaki kebumi penuh sinetron..hahaha..maksudnya Indonesia. Kali pertama smpai Indonesia masa trip sekolah mak, kali ke-2 dengan family kali ke-3 dengan abg dan kak ipar shj kali ke-4 bersama kwn2 shj kali ke-5 ?? Haaa...yg tu xtaw lg...Kalau dalam passport tempat NO 1 paling kerap dilawati mmg Indonesia la.Cayalahhhhh...

Kenapa saya suka pergi Indonesia..Jawapannya senang ja..sbb tiket flight kesana sgt berpatutan. Saya pernah dpt tiket paling murah pergi balik rm300 shj...GEMPAKKK kannn..sbb Everyone Can Fly maa....hehe . Sepanjang trip sy ke Indonesia sy pernah cuba 2 lowcost airline iaitu AirAsia dan Malindo. Kalau tya pendapat saya saya lebih suka Malindo interms of harga murah dan keselesaan penumpang TAPI not for food..compare dgn air asia taste of food lg better. Tergantung pd citarasa jugak laa..

OHH...lagi satu sbb saya suka visit Indonesia sbb makanannya..penduduknya yg peramah dan tempat shopping yg sangat heaven..!!!!! Boleh naik sasau kalau shopping dekt sna..tempat shopping semua besar2..bertingkek2..bersayap2..boleh sesat taw tak..mmg xhbis la pusing..lg satu shopping xigt dunia nih mna taknya pakat perasan jd jutawan jd shopping pon ala jutawan la....hehehe 

TIPS SHOPPING
1) kalau nk shopping dekt sna mke sure tukar siap2 duit di Malaysia lg..
2)  wajib tawar menawar..lg best kalau boleh ckp bhsa Indonesia (sbb diowg neh sllu mencekik kalau thu kita org luar)
3) beli xtra size. Bdn org2 indonesia neh kecil2..so kalau kita XL depa bru M...haaa..bezakann..so better ambk 1 saiz xtra.

tempat2 best yg saya boleh rekomen la kalau nk shopping till drop..hehe
1) Pusat Grosir@ Pemborong Tanah Abang (Jakarta) - segala mak nenek ada dekt sini
2) Mangga 2 (Jakarta) - pakaian aksesori
3) ITC (Jakarta) - untuk local craft 
4) Metro Tanah Abang
5) Pasar Baru Bandung
6) Factory Outlet Bandung
7) Grand Plaza Indonesia (high class shopping centre) ala PAVILION gituu

Nahhh...part paling best smpai buat pergi berkali2..sbb MAKANAN Indonesia semua mantopppp...!!
Mmg kena dengan selera dan tekak.Maybe sbb diowg banyak daerah jd makanan pon pelbagai...dh tu sedap2 lak tu..bab makanan mmg xsusah lansung dekt indonesia..BUT PLEASE jgn makan sebarangan mksudnya diwarong2 tepi jalan..sbb diowg kurang ckit hygine neh..so better mkn dekt restoran xpon foodcourt.Jangan risau harga makanan pon berpatutan dan sgt ok..walaupon makan dekt restoran 3@ 4 bintang...Percayalahhhhh..hehehe...
Jom kita tgk ckit makanan2 super lazat yg sempat saya dan family nikmati msa trip kali2 saya smpai ke Indonesia.

  Maaf saya dh tak peraba ingat nama restoran neh..kalau xalah Dprahu..boleh la google..restoran nih di Bandung. Rumah banglo diubah menjdi restoran bunyi mcm seram tp sekali msuk..mmg hiasan dalam tippp topp..makanan pon sodappp..!!!!


 Ini makanan Sunda. Kering dan tak berkuah. Lebih kurang mcm ayam penyet style. Sambal cili mmg mantoppp habis..Ikan yg garing tu namanya Gurame goreng..dihidang panas2 mmg terangkat..Makanan ini kami order masa lunch dekt FOOD COURT Pusat Grosir Tanah Abang (Tingkt 8)


Ini pula restoran Sari Bundo ( dekat sgt dengan kwsn Tugu Monas)Bagi yg suka mkn msakan Padang mcm family sy inilah tempatnya. Bila sebut makanan padang mmg xsah kalau sekali waiter dtg bawa 20 jenis lauk..haaaa jenuh pilih...diowg kira apa yg kita mkan ja..yg xnak mkn jgn nk cuba rsa2 lak..kl x..mmg jenuh la nk membyar. Family saya bg double tumbs up utk restoran neh!!!

ok ini juga hidangan yg enak. Anak buah saya nih kalu buat muka comel cmnih..mmg rsa nk celup tepung goreng cicah sos..hehehe


Sempat juga menjenguk Trans Studio Indonesia di Bandung..tp smpai malam jadiiii....apa pon xbole main..

Tak rugi pergi Indonesia..Yg rugi sbb duit bnyak hbis..tp apalah sgt kalau nk dibandingkan dengan harga sebuah pengalaman tak gituuuuuuu..hehehe..

 

Thursday, February 3, 2011

+cerita MAta+

salam semua nya....

sempena nk menyahut cabaran dri sendiri..1hri 1update neh,,so i hve to responsible on my own words lah kn...tp kl nk langgar the mission pon boleh rsa nye..sbb sndri yg wt regulation so,suka hati sndri la nk ikut ke xknnn...hehehe....tp rsa cm biadap lak kt dri sndri...hehe..so that,i hve to continue this challenge...bru lah tahu,i neh ckp serupa bikin ke x....hehehe*hbis la nt kl tbe2 missed 1entry..mkn ayt sedri la ea...
oklah...act lnsung xde idea nk merepek pasal apa....
kl cerita pasal kereta...ohhh,sy kurg pakar....
kl nk cerita ttg cinta...i'm not in love..so sesuai ke nk cerita....
kl cerita ttg fashion..mahu pnjg entry neh*sian korang nk scroll down..pasti bosan & menympah kn....
so i putus kn untuk stop sj entry neh...dh la...mmg dh xthu nk update apa...
wt pe2 sush2 nk reka cerita kn....hehehe
*ok lah it is jokes...baik u'ols semua gelak skrg..sebulm i jd malu dan muka jd hitam legam..yela,kl owg yg puteh bila malu muka die jd merah,tp kl owg yg cm i neh..yg cokolat cair neh,kl malu mahu jd hitam melegam...ohh,sgt scary!

ok lah,how about we talk about lens..??
haaa...i really sure skrg neh rmai gile gurls2 out there yg suka pkai lens..yg xrabun pon gigih neh g optical center cri lens...yg sah2 rabun tu xyh cerita laa...wal2 lg dh pkai lens...
n one more things i notice that,skrg neh byk sgt brand2 yg jual lens...da yg boleh bg bijik mta jd besr..*ohhhh,cute....da yg kaler2...rainbow kaler pon da taw...mcm2 la lg..n pling yg i xthan dkt psar mlm pon dh ada owg jual lens...ohhh,,itu sgt scary...leh cye ke weh beli kt pasr mlm...n i bukn nk condemn owg jual lens kt pasr mlm tu..their rights kn...tp,sejauh mana kualiti product tu still question..kata kita pengguna yg bijak,so bertindak lah seperti seorg yg bijak...kl g pasr mlm cri apom baik..itu msuk akal n it is normal..tp kl g pasr mlm beli lens..itu abnormal..peliks dan ganjil....heh...*kl dh bg merepek ini la jadi nya...

ok dh mls nk merepek pnjg2 lg..mari kita b'terus terang sj....sy sebenar nya
HARDCORE CONTACT LENS USER!!! 
wahhh..smpai hardcore neh...mmg sah,without contc lens,hidup terasa sia2,yela mahu xsia2,semua bnda jd kabur knn...ok,act i stat jd hrdcore pd cntc lens msa wt degree neh..time diploma dlu,jgn kata nk jd hrdcore..cntc lens pon i xkenal...*sian betol...
act,i rabun jauh n stat sedr i rabun msa f2...ohh,msa mula2 tahu rabun rsa dri mcm cacat habis la..rsa dunia neh kejam la..rsa cm nk bunuh dri la...*ok yg last tu tipu....
tp syes..sedih sgt bla dpt thu sndri dh rabun...bila dh pkai spek mta dh jd xselesa...nk mandi pon sush,*kl spek mata da wiper xpe jugk..hehe...tp i end up pkai spek jugk..tp time blaja ja...hbis kels trus simpn spek jauh2...yg sedih nye,i jd sush nk usha mamat2 hensem kl time rehat kt sekolh...owg lain semua dh kecoh2 usha..i neh ketinggalan hbis..gara2  rabun...tbe2 i rsa sadis betul kehidpuan gadis gedix yg rabun ketika remaja nya...heh..
masa diploma dlu..teringn jugk nk pkai lens..tp semua ckp mahal sgt...pastu da yg gtaw sush la handle lens neh..leceh la...kna disiplin la...pastu boleh bg mata buta la..byk yg -ve dr +ve....so end up dgn simpn sebagai wish list sj...*menyedih kn...
bila dh smbg degree neh...dh timbul balik wishlist tuu...tmbh pulak hormon nk melawa kn..so mmg dh tekad nk go for cntc lens...spek hnya untuk dirumh sj..
(Tips: jgn kta bila kta dh pkai cntc lens,we can throw away the spec..we still hve to use it n it is a must kl dkt rumh..n during attending extreame sports/xtvt) 

so, bila ptptn msuk je untuk 1st degree..i trus g optical center n cri cntc lens

(Tips: go for specialist sbb diowg thu wt lens suit most on u n they can double check power rabun kita..sometime power untuk lens kurg dr actual n its depends on brands.so it is better we go to specialist.)Time tu i just pkai cntc lens yg biasa..yg jernih..sekali pndg mmg nmpk cm i xpkai apa2*oohhh dont get me wrong,i mean nmpk cm i perempuan normal yg tiada mlsh mata..tp lma2 hormon melawa mkin m'jd2 so i pon try lens yg lbeh daring...yg kaler2..*melampau knn....nk pulak housemate i time tu dealer geo-lens..so apa lg order dgn rakus nya la knn..

badly, i neh bukn jenis yg disiplin sgt..so,sllu jugk dpt eyes infection...mta jd sensetve..tp bukn yg terok2 la..hopefully..penh g jump doktr..mmg mintk semburn percuma la knnnnnn..hahah*pdn muka sndri....
n skrg pon tgh suffer from eyes infection jugk..gara2 pakai lens more than 12 hours
(Tips: jangka masa yg sesuai untu pkai lense is about less than 8hours)*pdn muka sndri lg....
dlm sebuln i mesti akn dpt eyes infection..ohh..mmbr da jugk tegur...but what else i can do..i still wear it..everywhere..anywhere..hahaha*degil sunggh....kes,lens sgkt dlm mta pon penah t'jd..lens koyak,lens jatuh n cri xjumpa..mcm2 lg la...haha..nmpk kan betapa careless nye sy..*malu sunggh....

ok..to every one yg wish to experience cntc lens..just hve a try..but mke sure go to specialist 1st to hve thier opinion...oke!

notes:
Sekrg i dh jadi gadis gedix yg dh meningkat dewasa n boleh usha mna2 
brother hnsem dgn slumber tnpa ragu2 lg..

nk pulak usha dgn mata palsu cmni..ohh..tersa dri ku begitu memikat

*sepak je kl u'ols nk..i mmg tegh sasau...

Thursday, July 1, 2010

+fOOtball fever+


salam semua...
ini entry ke-2 kurang dr beberapa jam...tba2 rsa dri cm hebat sgt..
yela mna xnye..buln lps..i cuma sempt create 1 enty..tu pon sgt pendek..xmengancam lnsung rsa nye bila manusia yg addict ngn blog cm i neh..hanya mampu update 1 dalam sebuln..
so buln neh rsa mcm nak membls dendam..ambik ko..jgn nyesal u'ols yg follow blog neh..kl cm nk t'muntah tgk i update..hahahhaha..ok2..mari continue bercerita..
sekrg semua owg pon tgh FOODball fever....!!! so i pon nk join jugk demam yg xyah g jumpa dokter neh...jap2
*wehh...apsal cm pelik sj spelling football tu..sila mke correction auni..wt malu owg kpg neh...
ok..ok2..i do correction now bukn FOODball fever tp FOOTball fever..hihihi..ok skrg owg kpg semua dh boleh b'bangga sbb i dh pndai spelling..xsia2 mak bapak hntr msuk universiti...ok dh...
mari smbung balik cerita demam bola..i just nk share ngn u'ols how i support musim bola neh..btw,i rsa setiap owg da cara t'sendri right untuk tunjuk kn cra dia support bola..da yg b'korban xtdo pkul 2,3 pg..b'sengkang mata sbb nk tgk bola..da jugk yg g kedai mamak tgk bola ramai2 smbil hisap shisa,minum2 layan roti canai pastu sorak ramai2 bila gol..tp yg i rsa pling byk owg wt skrg untuk tunjuk kn die support demam bola neh..adalah dgn tukar gmbr kt profile picture kt facebook...waahhh..semua owg dh ad jersi sndri neh...siap da nma sndri..kagum laa..i jugk yg xda..t'ign jugk nk wt..tp xthu pulk nk pilh negara neh..pity me..
tp bukn b'mkna i xda jersi nma sndri..i xsokong bola ok..i juga t'golong dlm perempuan yg layan jugk bola..xda la smpai xthu lnsung2...so sila lah b'bangga bakal bf i nt..sbb bakal gf u neh..suka jugk bolaa..*tbe2..ok abaikan...
ok sebb 1st i suka jugk layan bola is because the player...OMG,walaupon bilgn yg kacak tu ckit kl nk bnding dgn yg biasa2 neh..i ttp gila tgk diowg main..nmpk hebat betol di padang..apa diowg xthu ke diowg tu 2x lebh hensem bila main bola..wlopn sweating..kacak tu xpenah hilang...hahahhaa..ok..*tbe2 rsa cm overrr pulak..
2nd reason sbb i rsa cm emo bila i tgk bolaa..emo pon kdg leh wt i suka..jgn xpcya..yela..emo weh tgk bola...semua player yg main cm nth apa2 i bg 'bodo' kt diowg..padahal kl i main..rasa nya 3x lg bodoh dr diowg..itu pasti..!hahahha..yela..dh xthu pasal bola sgt..pastu suka hati i je ckp diowg bodoh..ok..my mistake again..tp dh emo time tu..feeling is out of control..hehehe..
the 3rd reasons adalah sbb i rsa bola neh sgt universal..world game..so kl i xlyan n xnk ambk thu pasal bola..sma la i xnk ambk thu pa yg jd kt dunia neh...apa da kne mengena ke auni?? belasah jela kan...
ok..so to show my sincerity dlm support world cup yg cuma 4thun sekali neh..i xdalah sokong smpai nk tempah tiket g africa ..smpai conteng muka ngn bndera england*ok,england kalah..do i care..tbe2..hihi..pe yg cuma mampu i buat adalah ngn tukur my desktop wallpaper ngn pic team yg i sokong..hahhahah..ok la kn..*see,i support tuuu...
inilah my desktop wallpaper before world cup..lma dh pkai wallpaper neh..


pastu,bila dh kena sampuk ngn demam bola neh..ini la jadi nya...



ohhh..en.kaka..mahu jd bf i x???hahhha..*i pndai menari capoiera..tbe2..

so...
lom t'lmbt rsa nya i nk wish
happy world cup everyone...!!!!
*font color pon nk ikot warna brazil...teeett..(^^,)

+no idea with the Title+


salam everyone...
wahh..i'm back..i'm back...!!
alhmdullh..selmt sudh kembali ke tanah air t'chenta..act nk wt pengakuan ikhlas neh..i sebrnya da balik malaysia lbeh kurg 2mggu dh pon..tp bru skrg hegeh2 nk wt announcement kt blog chenta hati i neh...
xda lps balik tu da jugk hati nk update..tp bdn lnsung xnk bg kerjasama..so bila dh baik ckit..badan pon cm dh ok2..dh xmeragam sana sini..
tahu2 jela..sakit mlas pulak dtg..so x b'update sudh blog kesayangan hati i neh...
kira nya almost a month jugk la tggl die lnsung tnpa nafkah..wahhh,kl lah di alam realiti mahu je blog neh g makamah mintak fasakh kt i..sbb xbg nafkah kt die...selmt blog ni xhidup lg xb'nafsu....kl x habis i..hihihi...

before update td..da jugk scrolling blog sndri..tbe2 bru i t'igt pasal 30day project..ya ampun..lnsung x'update pasal projek tu...my mistake..xpe..insyallah..nt i update,1/1..hopefully siap la nt..i dh xnk dh bg jnji2 manismu..kang xt'tunai..habis i...lgpon..i rsa..i xda kot hard follower yg btol2 waiting for my update..kl ada konfem i dh kna hemtam ngn jutaan email mintak update..isk..isk..ngeri pulak bila fkir kl tba2 i jd femes..xnak laa....hilang privasi...nk g shopping mall pon sush..nk g beli hacks pon cm malu..yela mna tahu..da owg perli"eh,blogger femes tu mkn hacks je?? eeeeeuuuu...apa die xmampu kot nk beli kinder bueno..."
hahhahhaa...sian kn..xpela..i happy to be me..i happy to have u'ols sbg follower...hoyeahhh,big thx sgttt kt u'ols yg sudi follow blog yg sgt biasa2 neh..sudi bca pa yg i mengarut...dan pastu dgn b'sush payah nye klik button follow tu..i sgt2 appreciate u'ols...

ok...lg boleh sumbt semua bnde dlm 1entry..i sumbat jela ek...*tba2 t'igt tauhu sumbat...oMG..sedap nyeeeee....
ok..continue...
td fkir2 mcm bosan sudh ngn blog layout kesygan hati i neh..korang da suggestion x..blog template yg cun2 lg meletopsss yg penting free..hahhaha..kl da share la ngn i...i dh buntu neh..xthu nk carik mna...
and one more things..apsal la badge facebook lnsung xappear kt side box blog i neh..haishhhh..betol2 bikin i pns jela...so i dgn rakus nye remove trus...menyampah tgk..so kl u'ols t'nmpk muka perempuan cm kt bwh neh...

u'ols jgn la segan2..add sj okeh..i do love make frends..hehehe..
kl cm sush nk jumpa perempuan yg muka cm td tuh..
u'ols boleh jugk guna bnde neh laserbear@gmail.com
sma jela konsep nye..yg penting add!!




Sunday, May 16, 2010

+akHirNyaa++

salam guys...
sgt lma xtekan new entry..sgt lma rsanya..xjenguk blog neh..tp kl blog owg len..tiap2 hri pon jenguk..itulah fitrah manusia..kl bab2 nk jg tepi kain owg..opsss..agk kasar ckit bhsa nye...ok..ubah skrg..kl bhsa yg lbeh sopan santun bab2 nk tahu perihal owg lain..bukn main lg kn..tp hal sndri diendah kn...walawehhhh..
sudh pndai menyusan kta2 ye skrg cik aunie...SYABAS!

alhmdullh..syukur sgt..xsangka sgt..msa b'lalu sgt pntas..sedar xsedar..dh habis sem 4..alhmdullh..so dats mean i got 2more sem to go..insyallah..kl p'jalanan nye sperti yg dirncang...amin..
sebenar nye risau xigt..xthu la final exm hari tuh..kta cm performed..xsgt pon..nk kta smpai zero xthu jwb pon..xjugk..50-50 laa..adeh..semak...doakan yg t'baik jela..
before t'gerak hati nk update blog neh..sempt jugk usha2 blog yg i follow..ada jugk yg masih hidup segar n b'nyawa..da jugk yg ditumbuhi semak samun..cm blog i laa..hidup segan mati xmahu..da jugk yg lesap n kabur terus di dunia b'blogging neh...serius sedey..mostly yg lesap dr dunia blogging tu adalah the earliest blog yg i follow..yg i addicted sgt ngn penulisan diowg..dan diowg lah yg m'beri i semgat untuk trus b'blogging..walhal xde la mint sgt pon mula2 nye ..tbe2 bla i find out yg diowg semua dh senyap..dan ada jugk yg smpai dh delete account blog pon ada...i pon t'pk..npe diowg turn out dr dunia blogging neh..nk kta xda supporter..tipu la kan..most of them..sgt byk supporter..mahu lak supporter cm i neh..hahahh..teeettt..perasan...
maybe..diowg ada thier own reason..maybe diowg rsa blog bukn lg tmpt yg sesuai untuk b'kongsi kisah hidup or whatsoever...hmmm..act most of us use blog neh sbg tmpt meluahkn rsa hati..and the only space to through out our feeling...kang kl nk lepas geram ngn m'berontak ke apa ke..kna tahan msuk jail lak kn..so is better we deliver our voice though this space..xda spa nk larang..xda spa nk hentam...
tp behave la..jgn la melampau2 sgt smpai xigt dunia..

kdg2 t'pkir jugk..how this only small space neh..can turn us to become somebody..xkish la..jg popular among bloggers..jd femes ngn online business through online blogshop..jd kaya dgn commission dr nuffnang..jd addicted smpai nk kna tgk blog hri2 neh...tp worse lg..turn us to become someone yg duplicator..ataupon dlm bhsa melayu asli..menjadi seorang yg hipokrit@p'ciplak(bhsa cina klasik)
adeh...ngeri2...nk femes punya pasal..nk glamer punya pasal..sggup ada sesetgh pihak yg boleh dikategorikn desperate neh..m'cilok identity owg lain...semata2 nk jd popular..apa kenyg ke ngn glemer tuh..apa boleh dpt Mitsubishi Lenser sebijik ke..harapan jelaa...

actually..t'cetus idea nk update neh..bukn nk gtaw da owg stalker i ke..pastu pretend tobe me..xda...xda..i lom femes lg smpai nk jd cmtuh...hikhik..n rsa nye xda faedahnye si stalker nk jd i kn..non profitable...hahaha..better die g cri owg lain..:P
nway,time i g wat lawtan smbil jg tepi kain owg kt blog2 yg i follow..i da la t'nmpk entry yg mostly related ngn pa yg i dok m'bebel sowg2 neh..(i xthu xde yg bca..mmg suka jugk nk bebel sowg2) bukn sj identity mangsa dicurik together with pic ofcouse..tp penulisan dan karyaa2 asli mangsa jugk dikebas..sian tol i dgr cerita neh...patot dh boleh msuk Harian Metro..frontpage ofcouse..huhu...apa dh xda sgt identiti sndri pon i xthu laa..dh la xde idea nk b'blogging..iskk..isk..no manners betols..rsa cm nk lenyek2 je..saboooo....

wlopon i bukn nye otai dlm dunia blogging neh.and blog i neh pon bru sethun magga..gigi pon bru 2btg...the only advised for bloggers and for me as well..just be urself..pround to be who you are..respect others privacy..
be original..and the most important thing
MINE YOUR OWN BUSINESS!!!


Sunday, March 7, 2010

mikOci..oh miKoci


sy tgh addicted...!
bukn addicted ngn dadah ke apa...
kang xpasal owg dtg tgkp sy pastu sumbat sy dlm jail*jail skrg dh la padat..isk..isk
pastu bg sy mkn nasi penjara yg free tuh
pastu gantung sy sampai mati...XNAK!!!
weh,dh kelaut dh aku merepek neh..imagination yg melampau..fine sy mengaku sy seorg yg kuat b'fantasi secra maksimum...dh reveal pasal dri sndr pulak..teetttt,abaikan...
oppppsss,disbbkan dh kelaut td..lupa nk gtaw,yg aku skrg tgh addicted dgn sejenis makhluk yg xb'nyawa tp super duper comel xigt...
nk tgk x makluk comel sy tuh...
jeng..jeng..
introducing my super duper cute pet in fantasy world..
comel x mikoci sy...
mikoci sy xberapa hebat lg..kna practice more laa kl nk jadi hebat..
kl u'ols nk pet yg comel cm mikoci...clik ja kt gmbr mikoci tuh....pastu jom kita b'tarung...
dh sy nk bg mikoci latihan intensif...kang kalah lak sllu...
*kl nt u'ols dh create raksasa yg konon2 ny nk kalahkn mikoci tuh...gtaw ye..leh kta b'tarung..!

b'serOnok lah kamu..

sekarang dh bulan 3 ke owg kampung??
owg kpg sy xfham bhsa tuh..ececeh
is now already march...??
adoyai...
cpt nye msa b'gerak..die b'gerak pkai pa ek...xsmpt aku nk kejar neh...
dh la aku neh semput bab2 nk update..leh lak ko b'gerak laju2 kan...
menyampah...
act,tekanan neh..yela..post yg sepatot nya aku post last month..aku xpost2 lg...
SIAPA ADA TIME MECHINE??
nk pinjam boleh...??(smbil kelip2 mata tnpa minta simpati)
hya bnda tu je yg dpt m'bntu...yg lain mcm belanja tgk wyang,mkn pizza,belnja shopping...semua tu sy xnk...
btol xnk...
xnk skrg laa...nnt maybe sy nak...haishhhh,asal ckp owg mabuk neh...
perasaan skrg mcm nk rewind balik g bulan lps..xsempt nk menikmati bulan 2..yg indah..ececeh...
xpe hopefully bulan 3 much more happening n lbeh indah b'kilau-kilau bak intan berlian permata semua lah...dah,jgn merepek lg...sudah2...
last tuesday b'samaan 2.3.2010
my class ada wt educational visit to MIMOS...
sy sgt seronok okeh....
seronok sbb dpt jln2
seronok sbb dpt ilmu bru
seronok tgk how people work in the very conducive place
seronok sbb the whole day xyh attend kelas....
seronok sbb makanan kt sna super sdp wlopn nasi goreng yg nmpk cm biasa2 tuh...
kalau xcya sila tya kawan2 sy skrg...
part paling seronok x t'hingga sbb dpt snapping pic everywhere....
i kn ada penyakit photo addicted..jgn xthu...
*effect penyakit neh boleh pengsan dlm sedar kl xsnap pic sehari....hahhaha

wlopn saya seronok dan b'gumbira sy ttp kena wt visit report...!
ok fine...sy g wt sekrg..!
tp jap2..nk tgk pic sy b'seronok x???
kl xnk tgk pon xpa..sbb sy mmg gedix nk letak jugk...*hampeh kan saya

Tuesday, February 16, 2010

+ February CeLebratioNs+


February already begin..n leave January behind.
Feb said to Jan "why u leave me?? i still need u..without u i can't appear.."
Jan said.."there are no reason but i have to move,we will meet soon..."
Jan said again.."promise to me..u don't be like me..u have to remind ur blog writter to keep updating her blog...sbb blog die dh b'sawang thp rumah hantu pon lagi cantik..."
*aik tbe2 ckp melayu lak kn..hihi
Feb said"i promise to you my dear Jan..i will scolded her if she forget to update her blog.."
Bold*cit...ada hati nk pukul aku...xpe2...we'll see!
the conversation end after both month give their big hug n smiling each other....
TAMMAT
(tgk lah ada konspirasi nk menganiaya tuan punya blog...xpa2)
apa kebenda yg aku merepek neh..hihi...xda just igtkn dri..skrg dh bulan 2...bulan februari..bulan yg hri nye paling ckit dr bulan2 yg lain..bulan jatuhnya birthday my dad n also birhday beberapa manusia yg sy sayangi...bulan yg penuh dgn test n asgmt,bulan yg menyebabkn sy mengalami krisis kewangan..dan bulan sy jatuh cinta...ok2,yg hujung tu sy tpu....sj nk propa..nk bagi statement jd pnjg e2 jaaa...
opppssss..sebelom t'lupa bulan neh bulan owg cina smbut rya..selamat tahun bru cina kpd semua owg cina2 diseluruh dunia dan juga owg yg cina msuk islam pon boleh,yg muka mcm cina pon boleh,yg suka makanan cina pon boleh..aslkan yg ada sangkut paut ngn cina..semua sekali laaaa..
'SELAMAT TAHUN BARU CINA'

GONG XI FA CAI....
ok...next nk bg pesanan ringkas jugk..never2 dare to celebrate 'Valentine's Day'
Say NO to Valentine...
hihi..it's not our culture nk sambut bnda tuh...tu culture owg lain..so bia diowg jela yg smbut..kita dok diam2 kt umah...mkn strawberi cicah choki2 smbil msg bf ckp i lurve u sudah..*kpd yg ada bf la...yg masih m'dara n masih m'teruna tuh...cehhh,that means yg masih single migle neh..dok umah layan movie love story ke..lg best kn...xyh nk sebok2 kuar g beli mawar b'duri smpai 2kati,chocolate smpai 3guni...pastu tempah restoran kt palace of golden horses..xyah2..m'bazir semua...xbgus..

act semua owg dh thu the story behind that celebration..so xyh i nk bukak kitab sejarah nk cerita..kl xthu sila b'tya kpd en google..die ada jwpn yg tepat yeee..so,kpd sesiapa yg menyambut birthday this month...'happy birthday!!! fuuuhhhh....fuhhhh...
* budget cam blow candle la tuh..
*tggu la entry2 istimewa sempena hari lahir golongan2 itu..berasalah b'tuah kerana anda mungkin menjadi salah seorang dr nya..kikikiki....
BYE JANUARY
ENJOY FEBRUARY
WELCOME NEXT MARCH...

Sunday, January 31, 2010

+upDate,updaTe,update+

salam..
saya mahu update..
sgt2 nk update..
sawan gedix update dtg lagik..
cmna neh..??
esok sy update yeee...konfem!!
penyakit boleh parah kl lmbt update...nt sy jd nyanyok...hohoho..
oyasuminasai...~~



Tuesday, December 29, 2009

+nkLetakTaJukApaPOnXtaW+

salam guys...!
mood sgt swing la skrg neh...*
setakat nk koba yg mood ko swing xyh nk cite kt blog laa...
act mmg niat xnk cita pon...tp nk gtaw je..len kn..kn..hahhaha
ok2,no more jokes..sperti yg t'cacat,*
aik..skema lak tba2...bukn t'catat tp t'taip kt entry b4 this yg aku akn update pasal indonesia vacation siap konon2 ngn gmbr2 sekali tu kn...ada kn..ada kn..nah kl xcya tgk sendri..
PRESS ME kl xcya la..aku xtipu weh...tp,sgt sedih..sbb aku xleh nk tunaikan janji aku tuh..so janji tggl janji jela...bukn sengaja okeh..aku dh siap edit dh semua2 yg layak untuk di show off kn kt korang semua..tp apakn daya nawaitu nk show off x kesampaian..
*e2 la ko niat dh xbetul..e2 la padah nye...hambik kau!
xdela e2 cuma niat time aku syok dok edit picture je..tp niat yg sebnr2 nye cuma nk b'kongsi pengalaman aku yg sedikit neh..g tgk tempt owg,yela bukn senang nk dpt p'cuti ditaja sepenuhnya neh...so byk la kenangan yg nk dirakam kn...
dah pnjg lak intro nk bg alasan kn...act straight to the point la yee..my luvly lappy punya adapter wt hal..mogok apa pon xthu la..mogok nk mkn duit tuan die agk nye..because of dats,it cause my lappy out of battery n xleh la nk charge lg kn...so cmna nk update blog..cmna nk buka facebook..cmna nk merayap g tgk blog owg lain..cmna nk check email..cmna nk b'ym..dan mcm2 lg...
CMNA? CAMNA? nah capital latter lg..itu mmg tnda marah sgt la tuh..hihi
so lihat lah b'tapa sush ny kehidupn tnpa lappy disisi..tdo pon dgn die taw...selmt xda husband lg..kl x mmg konfem i madu kn die ngn lappy..hahaha..ye2 je tgk2 dpt husband..lappy ditgl2 kn...ohh,tidak!!!
*
pe yg aku merempeyek neh...kembali ke isi pentg...
aku kn manusia yg xmudh putus asa..so gigih jugk neh pkir cmna nk trus b'internet...selmt ada pc yg hmpir tamat tempoh neh..dgn jasa nya jugk aku update blog skrg neh...wlopon pd hakikat nya..pc neh nazak tuhan je yg thu...dgn lambat mengalah siput,may be virus dh wt kerajaan kot dlm pc tuh..aku mls nk kutuk lbeh2 sbb kang kl encik pc neh pulak wt hal cmno?mati ketandusan internet pulak aku kang..btw,thanks alot to encik pc yg seperti mati segan hidup xmahu neh...
opsss,t'kutuk lg ke...ya ampun..lg byk aku merempeyek..lg byk aku kutuk die kang...
apa2 pon cerita psal indonesia tuh yg siap ngn pic2 tuh..kta pospone dlu okeh..smpai ku dpt adapter bru..!bila yee...bila ada duit laa..xpon bila ada owg nk tolong byrkn...hahhaha...

Friday, December 4, 2009

up+date=upDate

salam guys...!!
st mahu update..mahu sgtttttt..sgttt...nk t'amat sgt update...mcm2 bnda nk update...
tkot nt owg kta sy x uptodate...
btol..btol..btol..
SY MMG NK UPDATE!
tgh update la neh...
damn!itu sj yg sy nk update...

p/s:tolong bersimpati dgn tuan punya blog neh yg dh meroyan nk update tp dihalang oleh makhluk jahat..ye2,bukan intan sari itu cerita Nenek Kebaya..wtpe? tp kuasa jhat yg lain..iaitu Malas
nntkn di TV3..hahhaha..slot seram taw bukan slot lagenda...
sudah2 la tu meroyan...bila kuasa jhat dpt ditumpas,tuan punya tanah akan kembali update...see u!

Sunday, November 15, 2009

+Oliday..Oliday..O..o..liDay+



salam guys...!

bgaimana nk wt introduction pon nk blur neh..pkir smpai setgh jam jugk la..kesan dh lma sgt xm'hapdet blog neh...skill penulisan secra kreatif dan kritis semakin tumpul nmpk gya nye..mna xny..hmpir bebulan2 jugk la menjandakan blog neh..tnpa sebarang nafkah zahir dan batin..batin??cm pelik je bunyi nyee...xpe,abaikan..kang elaborate bab batin ni byk2 kang t'pesong lak akidah blog ni kan...hikhik..
act,byk je bnde2 n aktiviti2 yg b'laku sepnjg dua tiga menjak dlu..dh byk sgt smpai xt'hapdet laa...nawaitu nk m'update tu da..kadang2 smpai meronta2 la owg kata..tp bila dh click 'new post' tu trus kepala otak jd blur n than cm biasa laa..b'sarang la entry2 xckup sifat dlm draf..kesian btol la kt tuan punya blog ne...

nway sebelum tuan punya blog merepek dgn lebih lanjut smpai xigt dunia...let me tell u'ols something
FINAL EXAM DH HABIS & EPY2 HOLIDAY
pewwwwwittt...yaaaabedabedduuuuuuuu....horeyyyyy!
nmpk x,jelas sgt dh disitu tuan punya blog in mood holiday yg xdpt dibendung lg dh...xt'kawal neh..xthu la..cmna nk handle..level kegembiraan melebihan maksimum..mna xnye dh lma kot x balik kg..jenguk ayam,itik,lembu,kambing semua laaaa....hahaha(xthu la bila masa lak da bela bintang ternakan neh..)dlm facebook da laa..hikhikhik..e2 pon xt'bela kn...hikhik

cuti2 gak kan...tp xdela enjoy mna pon...sbb end of disember result dh kuar..so,sgt cuak okeh..hopefully semua subjek lulus dgn jaya nye...usaha2 dh..skr yg tinggal tawakal jela..(cehhh,nk sdpkn hati neh..tp time jwp hri tu mcm ntah pa2 je knn...)ok sudh mls lg nk story pasal exam..tolong tukar mood anda skrg..krna anda sekrg berada di zone holiday...ya ampun,leh lak cmtu kn...so byk gile la planning nk wt time2 cuti neh..tp xthu la t'buat ke x...ke setakat planning je..mari kita sma2 nantikan..hikhik..by the way,sebelum balik umah hri tu,dh b'poya2 dh sebagai intro laa pd aktiviti2 selps neh..hahahha(gelak jahat nk mampos)..
suggested movie for this month
A day after habis je exam,trus g tgk wayang cite '2012' kt JUSCO Bukit Raja ngn member2..mmg dh lma tggu cite neh..n the best thing is movie tu kuar pon sehri lps final exam habis..mmg t'baek la kn...tp time mula2 smpai seyes frust kot ble tgk semua seat fully booked..meraungg la kn..dh mmg plan nk tgk cite tuh..tp try gak beratur smpai kaunter..n dh rezki kami we got 5tickets n the seat was super great..xdela dpn sgt..xdela t'kebelakng sgt...just nice..hoho..melampot kegembiraan ok..(dlm hati jela..kang melompat kt situ,t'glemer lak kn..)and dats movie was so great n mmg worth untuk g tgk..xmengecewakan lnsung..from 5star absolutely 4.5star..huuhu(pndai2 je nk bg star2 bagai...huhu)

muka exiced xigt bila dpt tgk movie...
>>more holiday story will coming NEXT

Tuesday, August 25, 2009

+ceriTa tungGang LaNgGang+

salam guys...
tbe2 terigt yg blog aku hmpir t'bengkalai..dh naik semak pon da...bce entry yg lps2..pastu bru da mood nk post yg bru...ckit gle kn entry buln 8 neh..tbe2 nk msuk buln 9...agk ny mkn lma mkn ckit entry aku..pastu trus ttp account blogspot neh..bru padan muka aku...!!hahhahha...tidakkkk!!!
e2 semua xkn b'laku...mati weh kl xda
blog neh....cit,tbe2 wt ayt pasrah kn..

nway aku ngh siap kn agmt bel,kl yg cm kompius bel tu cm english la..ngh wt preparation..ptg kang kne present...adushhh,sesak nafas aku men ngn present2 neh,bukn takot tp cuak ckit laa...dh b'puluh kali g depan ckp pon ttp nk cuak...xboleh blah tol..ble nk confident aku pon xtaw...

eventhough time sekolah dlu aku join public speeking,tp ble dh beso neh..xbpe nk boleh speeking sgt dh..hancus..grammar xyh ckp la...hihihi,konfem terabur sna sni..nk kutip mmg xjump
dh....hahhaha

nway byk sgt bnde best dlm 2,3 mggu yg lps....bebudk kelas makin get close...dh cm fmly dh laa..best!! yela,msing2 dok jauh dr family yg stay area Kl pon ckit je..so ngn mmbr2 la nk share pe2 pon kn....hopefully bebudk kelas akn trus get close 4ever...hihihi..
last weekend,hri jumaat lps, kita owg 1kelas g mkn McD..tp da gak 2,3 owg yg M.I.A ,xdpt join..tp xpe..next time kta wt mkn2 agy...hihihiihi..konon2 gather sebolom puasa la kn..tu yg g mkn McD tuh...pas ne wt plan b'buka lak..hikhik..best2!!!

jom lyn pic2 yg disnap time mkn2!! mmg buruk la xyh ckp..
masing2 xcover lg dh...lapor sgt agk nye...hehhe