Wednesday, December 23, 2009

+inDoNesiA teaser+


salam guys..!!
ellow,selamat sore...hahha,nah hambik penangan balik indon..lansung ckp indon neh...
alhmdullh,selmat jugak smpai ke tanah air terchenta pada 21 dis yg llu..selps meredah lautan pasifik dan lautan china selatan selama 2jam dr indonesia ke malaysia mengguna pkhidmatan kapal selam tambang murah..hahha,ada ke?kapal selam tambang murah,banyak cantek la kan..Air Asia sudah..
p'cutian selama 5hri 4mlm yg sgt padat dan penuh dgn aktivi2..mcm nk pusing satu indonesia dh neh..btw,indonesia itu t'sgt la besarnya...n these trip neh xdala cover smpai satu indonesia hanya ke jakarta,bandung dan puncak shj...wlpon 3destination sj tp kepenatan nya xyh ckp la...adeh,sakit tulang temulang neh...cuba byg kn cik muda yg bru mencecah usia 21thn neh pon merungut sakit tulang temulang inikn pula pakcik2 yg maskulin dan makcik2 vouge yg join this trip...tp apakn daya penangan nk shopping punya psal..sengal tulang temulang apa la sgt...shopping lg penting, tulang2 tu semua kasi letak tepi dlu..hahhaha...
start from day one lg aktiviti shopping dh b'mula...tp xsehangat hari2 slps itu..mmg shopping smpai rabak duit dlm kocek,smpai patah card credit...hahhaha...
kl owg yg mmg suka shopping..
yes,indonesia is the best place to throw ur money..b'baloi2!!!
dr brg2 yg longgok tepi jln,yang dtg ngendong brg2 kt tepi2 kaki lima hingga ke brg2 dr factory outlet n brg2 yg b'jenama t'kenal lg famous amos...semua nya da..dan yg penting semua bagus...smpai hri neh aku igt lg,mna2 je pegi of couse akan dgr"ya pak,bole belanja"mksudnya smpai kesudh aku xfham...maybe diowg mksudkn "ya pak sila beli"..cmtu la kot...hahha
dalam ketiga-tiga destination yg aku pegi tuh..aku suka sgt dkt puncak..puncak tu lebh kurang mcm kt cameron n genting highland..but notice the degree level dkt puncak are twice cold dr genting highland..awwwww,sejuk bangat...! and one more thing suasananya tenang,byk pokok2 hijau..senang ckp puncak sgt cantik and peaceful..lps puncak aku suka bndung,sbb byk gilos tempat shopping..ya allah,mengucap jela,sedr dri percutian ditaja so xleh la nk beli suka2 ati..
so byk telan air liur dr m'beli..sob..sob..sob..
dan t'akhir sekali bru jakarta..adeh,aku xska jakarta..n aku rsa owg indonesia yg len pon xska jakarta tp diowg pegi gak jakarta...aku thu korang kompius,sbb aku pon hmpir kompius...hahhha
btw,senang ckp jakarta lebh kurag mcm kuala lumpur..pusat m'cri rzki n pe yg aku thu tourist guide 2 da gtaw aku yg indonesia pd siang hari jumlah penduduknya adalah sermai 18juta dan mlm adalah sebyk 12juta..weh,korang boleh bygkn x..amcm punya sardin jakarta tuh..kl jammed jgn katakn semut,kuman nk lintas pon kna pikir byk kali...owg indonesia ckp jammed tu macet..so macet di indonesia neh sgt teruk..wlpon diowg da buss way(buss laju),ada train..tp still cannot help...sadis kn..nway byk bnde nk story about trip neh..next entry kita cita lg..
siap tempek2 gambar lg..hahah..untuk permulaan nah...
gmbr matawang indonesia Rupiah yang habis aku kerjakan..hhahahha*gelak dgn penuh takbur sekali..


msuk toilet kna byr Rp 1000 weh..kl x M'sia dh sebuln gaji..hahhahha..dasyat!

No comments: