Tuesday, November 30, 2010

+i'm the future chef+

salam...
eceh..xyah la korang semua nk wt muka t'kejut biawak kn bila tgk tajuk entry yg gempak tu...padahal sah2 bunyi cm pentipu..hahhaha..sejak bila pulak aku tukr bidang..xsesuai...actually i just nk share..lately tabiat suka memask semakin menular..tabiat neh kira ok laa...dr tabiat suka buang smpah merata-rata, koreng idung dpn owg ramai n lps asap rokok dkt owg yg xdikenali..semua tabiat tu mmg buruk n hodoh..dan nasihat dr kakak untuk adik2
semua sila pastikan anda tidak apply tabiat2 tu ea..
kl 2x ganda hodoh..sanggup ke???hihihi...
ok kembali kepada tabiat ku yg semakin menular td tu...yes..tabiat neh akn wujud bila ada yg mencetuskan idea...dan yg pasti bukn aku la pencetus nye..si kakak ku si pencetus utama idea untuk main msak2...zaman kecik2 dlu aku mmg suka main msak2...eleh korang xyh nk muka geli2 kt aku kn....i know...itukn permainan gegirl...
xthu la pulak kl gegurl da stat main kawen2 time tu...
*serius konfem gatai sejak kecik...hihhihi :P
zaman2 kegemilangan main masak2 neh mmg best kl dikenang balik...mna x nye...pasir dijadikan nasi..batu dijdkan ayam,ranting dijdkan ikan bilis,bunga dijadikan telur..bungkus ttp pkai surt khabar...hebat x nasi lemak yg aku jual?hahhahha...mna nk dpt...nmpk sgt time kanak2 kebolehan otak untuk berimaginasi sgt luarbiasa...hihihi...tp bila dh besr ckit...dh xmain msak2 dh..tp lnsung xmsak..hahha..
semua bnda mak wt..semua bnde beli kedai...kan..kan...
cmne sedp pon beli mknn kt luar xsma dgn msk sndri walaupon xsdp...kan..kan...xsdp pon aku b'lakon kta sedp..pujuk dri sndri...hihihi...
tp bila meningkat dewasa neh..one more things yg aku realize tabiat suka memasak aku neh dtg bila aku dihimpit kemslh kewangan dan duit ptptn pon dh semakin kurus..bru hegeh2 nk g gaint beli itu ini untuk msak... kl x ko jgn harap la nk nmpk muka aku kt gaint beli syur..beli ayam..sbb nye aku kn sentiasa berda di mcd,kfc,pizza dan sewaktu dgn nye...hahhahah...
tp xpe..atleast aku sedr kn...n everything start bila aku msuk degree neh..nak pulk dok umh sewa...b'tmbh senang la kl nk main mask2..dan tu pulk mmbr2 umah pon pndai main msak2...n i learn alots from them..ohhh..sgt t'hutang budi dgn diowg....sbg amateur aku start dgn simple2 dlu..yg side2 dish dlu...pastu bru pelan2 beljar yg main course...pastu dessert n lain2...n hri rya lps aku try wt biskut..1st time try n it almost perfect*eceh..puji dri sndri ko dgn xthu malu neh... bole la kira nye xdela smpai thap balik kt dinding pon xpecah...hihii...
n cuti neh...my sis ajk i try wt speggeti..wah...u know what...it is deleicious senyorita....
*ckp pon cm nk italiano dh neh..lps je wt speggeti..
aku cm nk try wt lasagna n makaroni pulk..wah....suke2..
dh jom tgk hasil my sis n i..main masak2...



yes...its is our 1st delicious spegetti ever to remember..sumph sedppp lg lazat...kl nk b'tmbh lazat just put extra cheese dlm kuah spegetti anda..konfem super lazattt..i reveal the secret!
*kertas A4 mmg sesuai sebg pelapik...jgn gelak...ini mmg serius...
makaroni goreng...ohh..cra nk wt die lbeh kurg mcm wt mee goreng atau koteaw goreng je...cuma tukr jd makaroni je...n we choose to use jenis C berlobang tgh..*walhal t'lupa neh nma die..hentam jelaa..

2 comments:

Anonymous said...

Pretty nice post. Aku hanya tersandung pada blog Anda dan ingin mengatakan bahwa saya telah benar-benar menikmati browsing posting blog Anda. Dalam hal apapun saya akan berlangganan feed Anda dan saya harap Anda menulis lagi segera!

♥aQilah♥ said...

dedicated to anonymous....
btw,thx for ur lovely word..
u really mke my day...
lg semgt untuk trus menulis..wlopon kdg2 pe yg i tulis..cm samph je...hihihi...
thx for reading this nothing blog..n hopefully wit ur word..the blog turn to be something..
;)