Wednesday, November 25, 2009

+no woRds cAn descriBe the feEling+

salam guys...
diberi peringatan awal2 ye..penulisan kali neh mungkin sedikit b'emosi dan t'arah untuk meluahkan perasaan..yela mna xnya..sepatotnya time2 cm gini dh patot2 bwk tdo dh..tp mata masih segar..hati masih merintih sedih..cmna nk tdo kn...xpyh la tya knp..krana xsemua soaln perlu da jwpn..kdg2 kita keliru dengan sikap manusia..bagaimana mereka berfikir..mmg hakikat nya manusai dicipta oleh Allah pelbagai bentuk,pelbagai ragam dan sifatnya...tp jgn lupa Allah juga memberi kita akal untuk berfikir secara rasional.
Kehidupan yang disangkakan indah pada mata setiap orang rupa2 cuma mainan.Ada penderitaan.Air mata menjadi teman.Bagaimana agaknya jika kehidupan kita jika sentiasa berteman dengan airmata?Bukankah setiap kita mahukan kehidupan yang bahagia?Susah kah untuk kita kecapi bahagia?
Kebahagian dahulu yang dibina berpuluh2 tahun..disemai dengan baik..dijaga dengan rapi tiba2,direntap dalam masa xsampai setahun..pedih...sakit...knp da orang lain yang sanggup merobek hati insan yang betul2 menyanyinya,insan2 yang sepatotnya dia hormati,dia sanjungi..
bila perasaan mengawal akal..bila nafsu mengawal fikiran..apa yang terucap xboleh dikawal..padahnya semua orang terguris..tehiris..sedih..menangis...
xt'lintaskah betapa pilu hati bapa..betapa pilu hati ibu yang menyayanginya xubah seperti anak sndri...sayangilah mereka ketika mereka masih ada..hormatilah mereka ketika masih sempat..berbaktilah kepada mereka sementara mereka masih hidup...melihat kedua ibu bapa menangis kerana egoaan kita bukan lah satu pekara yang boleh dibanggakan..siapa kita untuk merasa ego..siapa kita untuk mendabik dada..siapa kita??kita bukan siapa2...perlu igt kita cuma insan biasa yang hina dan kerdil disisi Allah.. bila2 masa saja Allah boleh menarik nikmat yang diberikan kpd kita...xtakotkah kita pada Allah??
kadang2 aku buntu..buntu dengan sikap manusia...letih bermain dengan kehidupan..tp itulah hakikat..kata abah..."ujian yang diberikan Allah kpd kita,membukti Allah masih sayang pada kita..supaya bila kita diuji kita kembali mengingati Allah"

kdg2 kita cuba menyalahkan takdir..cuba menafikn hakikat yang sebenar..tp hasilnya semua itu memakan dri..takdir telah ditetapkan Allah..Allah ada aturan nya sendiri..
sabar manusia ada hadnya...kesabaran kl diuji bertubi2..akhirnya robek sedikit demi sedikit...

p/s:maaf krn ayat dlm entry kali neh sgt tunggang langgang...tiada siapa yang boleh faham keadaan sebnr..ini cuma secebis dr reality sebnr..sekadar berkongsi pedih dihati..



1 comment: